Co warto wiedzieć o koktajlach odchudzających?

Co warto wiedzieć o koktajlach odchudzających?

Artykuł Miesiąca

Wiele osób stara się zgubić nadprogramowe kilogramy i uzyskać wymarzoną, smukłą sylwetkę. Nie ulega wątpliwości, że pomocna może być w tym odpowiednio zbilansowana dieta oraz regularna aktywność fizyczna. Nie każdy jednak wie, jakimi posiłkami warto się zainteresować, jeżeli chcemy pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej. Okazuje się, że koktajle na odchudzanie przychodzą nam z pomocą.

Jaka powinna być baza koktajlu odchudzającego?

Jeżeli zależy nam na przygotowaniu dobrej jakości koktajlu, który będzie nie tylko smaczny, ale i niskokaloryczny, musimy postarać się o dobór odpowiedniej bazy. – Podpowiada dietetyk Ewelina Wójcik z bloga Dietetyk.edu.pl.

Warto unikać pełnotłustego krowiego mleka. Dobrym wyborem będą natomiast napoje roślinne. Można wykorzystać pełne białka mleko sojowe, a także mleko migdałowe czy mleko z orzechów nerkowca. Alternatywą dla mleka roślinnego może być również woda kokosowa, a także zwykła woda mineralna. Co zaś nie powinno być bazą koktajlu? Przede wszystkim soki oraz nektary owocowe. Zawierają one spore ilości węglowodanów prostych, które należy uznać za dość niewskazane na diecie odchudzającej.

Jakie warzywa i owoce wybrać?

Koktajle na odchudzanie powinny być również bogate w owoce i warzywa, z przewagą tych drugich. Przede wszystkim warto byłoby wzbogacać koktajle o dodatek zielonych warzyw liściastych takich jak jarmuż, szpinak czy rukola. Zawierają one mnóstwo cennego chlorofilu oraz doskonale oczyszczają organizm z toksyn. Sprzymierzeńcem osób odchudzających się jest także ogórek. To bogate w wodę warzywo pozwoli także nawodnić nasz organizm. Dobrym rozwiązaniem będzie także dodatek brokułu do koktajlu. Ma on szansę zadziałać przeciwnowotworowo. Jeśli chodzi zaś o owoce, warto byłoby wykorzystać te, które nadadzą koktajlowi jedwabistą konsystencję. Mowa tu przede wszystkim o bananach oraz o mango. Wspaniałym wyborem będzie także dodanie do koktajlu owoców jagodowych, takich jak maliny, porzeczki czy truskawki.

Co jeszcze warto dodawać do koktajli odchudzających?

Oprócz owoców oraz warzyw, koktajle na odchudzanie powinny być bogate w odpowiednie przyprawy. Mowa tu przede wszystkim o sproszkowanym cynamonie cejlońskim, a także o kurkumie. Nie tylko przyśpieszają one metabolizm, ale również działają przeciwzapalnie i przeciwbakteryjnie. Dbają więc o naturalną odporność naszego organizmu. Koktajle na odchudzanie dobrze byłoby również wzbogacić także o dodatek sproszkowanej trawy pszenicznej czy zielonego jęczmienia. To prawdziwa skarbnica antyoksydantów. Wiele osób będących na diecie pragnie tego, aby koktajle były słodkie. Warto jednak mieć na uwadze, że dodatek rafinowanego cukru, syropu klonowego czy miodu nie będzie zbyt dobrym wyborem. Zdecydowanie lepiej jest postawić na naturalną słodycz owoców, takich jak wspomniany już banan czy mango. Jeżeli jednak słodycz owoców jest niewystarczająca, można skorzystać z ksylitolu, zwanego także cukrem brzozowym. Posiada on stosunkowo niską kaloryczność oraz niski indeks glikemiczny. Dzięki temu nie muszą się go obawiać osoby, które pragną zrzucić zbędne kilogramy. Warto uzbroić się również w cierpliwość. Rezultaty wynikające ze spożywania koktajli odchudzających pojawią się, ale nie od razu. Kluczem do sukcesu jest systematyczność. Jedynie regularne popijanie koktajli przyniesie w pełni satysfakcjonujące nas efekty. Zawsze należy również pamiętać o tym, że koktajl powinien stanowić odrębny posiłek. Z powodzeniem może nam on zastąpić zarówno pierwsze jak i drugie śniadanie. Koktajl odchudzający będzie także dobrym wyborem na niskokaloryczną kolację.

 

0 0 votes
Daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments