Bank pracą marzeń?

Pożyczki bez BIG w 15 minut bez okzywania dochodów oraz pierwsza pożyczka za darmo

Bank pracą marzeń?

19 września 2018 Praca 0
Bank pracą marzeń?

Bank pracą marzeń? Czego nie wiesz o etacie w banku? Mity i fakty na temat prestiżowego stanowiska. Bank pracą marzeń? Czego nie wiesz o etacie w banku? Mity i fakty na temat prestiżowego stanowiska.

Bank pracą marzeń?

Pod powszechnie znaną nazwą banku kryje się państwowa lub prywatna instytucja opierająca się na działaniu polegającym na obrocie pieniędzmi. Banki uprawnione są do zakładania kont oszczędnościowo – rozliczeniowych oraz lokat a także udzielania różnego rodzaju kredytów. Pierwszy bank powstał na terenie Wenecji w 1156 roku ale już w III wieku p.n.e w Mezopotamii istniały dokumenty pisane zaświadczające dokonanie transakcji między stronami.

Dopiero między XIII a XIV wiekiem banki przybrały formę rodzinnych spółek, które miały nawet swoje oddziały w większych miastach należących do Europy. Korzystali z ich usług królowie np. Anglii zaciągając pożyczki. Ze względu na to, że w tamtych czasach Kościół Katolicki rygorystycznie podchodził do udzielania pożyczek na tak zwany procent ogłaszając taki proceder bezwzględną lichwą trudnili się tym przede wszystkim Żydzi. W czasach średniowiecza transakcje bankowe były objęte pieczą zakonu templariuszy.

Początkowo wiązało się to z zapłatą za usługi religijne jak sakramenty lub pielgrzymki jednak zakon szybko rozwinął zakres finansowania oferując udzielanie pożyczek czy kredytów i prowadzenie rachunków mieszkańców. Pożyczki były udzielane pod dobrze nam obecnie znane zabezpieczenie czyli głównym gwarantem spłaty zobowiązania były działki, nieruchomości a także istniały wtedy weksle choć należy przyznać, że nie były tak popularne jak dzisiaj.

Ważną zmianą dotyczącą zakresu i sposobu działania bankowości było z pewnością założenie w 1930 roku pierwszego banku międzynarodowego o nazwie Bank Rozrachunków Międzynarodowych. To właśnie wtedy dokonano podziału na operacje czynne i bierne tj. gromadzenie kapitału, przyjmowanie depozytów, zaciąganie kredytów, udzielanie pożyczek w tym pożyczek bezgotówkowych w tak zwanym koncie rozliczeniowo – oszczędnościowym.

Współcześnie w każdym Państwie funkcjonuje przynajmniej jeden bank, który jest odpowiedzialny za obrót pieniędzmi. 1 czerwca 1998 roku został utworzony Europejski Bank Centralny i wtedy właśnie wiele krajów oddało decyzje o emisji pieniądza polityce pieniężnej jednemu Europejskiemu Bankowi Centralnemu.

Obecnie funkcjonuje 39 rodzajów banków w samej Polsce a bankiem centralnym jest Narodowy Bank Polski. Z raportu PNNews.pl dotyczącego zatrudnienia w sektorze bankowym za II kwartał 2017 roku wynika, że tylko jeden z nich PKO Bank Polski zatrudniał pracowników na aż 24,7 tys. Etatów co oznacza, że ogromna ilość osób znajduje pracę w bankowości. Czego nie wiesz o etacie w banku?

Jeśli marzysz o stanowisku w instytucji finansowej warto wiedzieć kto jest tak zwanym pożądanym ogniwem w sektorze bankowym. Kierownik oddziału banku zwykle rekrutując pracowników przegląda setki jeśli nie tysiące złożonych CV. Taki dokument nie zawsze jest skrupulatnie czytany do końca. Wybierane są tylko te, które swoją formą i treścią potrafią przykuć uwagę. W procesie rekrutacji pierwszym etapem jest złożenie dokumentów i to właśnie CV kandydata wpływa zwykle na to czy pracodawca zdecyduje się zaprosić potencjalnego pracownika na drugi etap czyli rozmowę kwalifikacyjną. Od tego czy dojdzie do osobistego spotkania między stronami zależy ogólny wygląd i treść CV kandydata. Z całą pewnością można stwierdzić, że taki dokument musi zrobić pozytywne wrażenie dlatego obecnie odchodzi się od standardów zlanego tekstu na kartce A4. Pracodawca też człowiek i niemalże oczywiste jest, że wybierze oryginalne CV napisane trochę inaczej niż wszystkie inne. Każde urozmaicenie działa na korzyść kandydata.

Ważne jest żeby tekst był przejrzysty i podzielony na kategorie jak doświadczenie, wykształcenie, dane osobowe, języki obce i umiejętności tak żeby osoba czytająca chętnie zapoznała się z całą treścią. Kategorię ,,hobby’’ czy ,,zainteresowania’’ można sobie śmiało odpuścić z uwagi na to, że treść nie jest spójna i taki zapis zazwyczaj tylko psuje cały wizerunek dokumentu. Często podjęcie ryzyka daje dobre rezultaty dlatego nie należy się bać dołączenia listu motywacyjnego w języku obcym np. j. angielski, rosyjski, hiszpański czy inny znany przynajmniej na poziomie międzynarodowym B2.

Oryginalnym pomysłem jest wysłanie na etapie rekrutacji CV w dwóch wersjach językowych co z pewnością zapunktuje w oczach osoby odpowiedzialnej za wstępną selekcję dokumentów. Jest tak wiele osób wykształconych często po studiach ekonomicznych lub prawniczych, które chciałyby spróbować swoich sił w bankowości jednak finalnie nie wielu z nich znajduje zatrudnienie. Dlaczego? Być może nie każdy o tym wie ale to właśnie bank jest miejscem gdzie pożądane są osoby wygadane, otwarte i odważne.

Chętniej przyjmowani są Ci, którzy na rozmowie kwalifikacyjnej potrafią prowadzić żywo rozmowę i szybko znaleźć odpowiedź na każde zadane pytanie. Na pracodawcy robi wrażenie ta grupa osób, która charakteryzuje się oryginalnym usposobieniem bo zwykle to co urzeknie w nas pracodawcę przekłada się na pracę i późniejszy kontakt z klientem.

Wbrew pozorom doświadczenie na podobnym stanowisku nie jest najważniejsze a usposobienie i nastawienie danej osoby. Każdy bank ma obowiązek przeszkolić pracownika dlatego też nie są wymagane specjalistyczne kursy czy obszerna wiedza z tego zakresu. Fakty i mity na temat pracy w banku. 1. Skąd pracodawca rekrutuje pracowników? Oczywiście standardowa rekrutacja pozyskania pracownika z ogłoszenia o pracę jest wciąż aktualna w końcu ludzie nie biorą się z kosmosu ale kierownicy firm w ostatnich latach praktykują także inną formę sprawdzenia pracownika.

Gdzie znaleźć osobę na stanowisko doradcy klienta czyli pracownika reprezentującego bank w oczach klienta? Jasne, że w innym banku. Zdarza się, że sam kierownik banku, który poszukuje kogoś na dane stanowisko podejmuj się tak zwanego rozpoznania w terenie. Innymi słowy odwiedza każdą placówkę instytucji finansowej w swoim mieście wcielając się za każdym razem w rolę klienta.

W ten sposób sprawdza potencjalną osobę w praktyce i ocenia możliwość sprawnego nawiązywania kontaktów, poziom kultury osobistej czy daną osobę cechuje uprzejmość, rzetelność oraz umiejętność naturalnego podtrzymania relacji z konsumentem. Kolejną metodą, która nie traci na popularności jest dobrze znany system z polecenia. Osoby pracujące w sektorze bankowym posiadają rozległe znajomości między bankami a to znaczy, że często polecają sobie wzajemnie potencjalnych pracowników na konkretne stanowisko np. Gośka byłaby dobra w sprzedaży, Marek się nadaje do windykacji byłby w świetny. Sprowadza to szanse osób z poza okręgu do zera. Doradca klienta czy pracownik call center? Prawdą jest, że osoby nowo przyjmujące się do pracy na stanowisku doradcy klienta dostają pełny zakres obowiązków. Jednym z nich jest wymóg prowadzenia i aktualizowania na bieżąco tak zwanej bazy danych, w której to znajdują się informacje na temat sytuacji materialnej potencjalnych klientów.

Każdy pracownik będący na stanowisku doradcy klienta jest zobligowany do wykonywania ciągłych telefonów do osób znajdujących się w bazie danych w celu umiejętnego zachęcenia do skorzystania z określonej oferty banku jak największą liczbę osób. Takie działania podejmują wszystkie banki i inne instytucje finansowe a ma to na celu nic innego jak pozyskanie nowego klienta. Zdarza się, że doradca telefonuje do obecnego posiadacza rachunku lub kredytu danej instytucji z nową ofertą. Czy są wyznaczone godziny telefonowania? Absolutnie nie.

Taki pracownik większość czasu spędza przed komputerem dokonując bezpośredniej obsługi klienta. Zajmuje się wpłatą lub wypłatą środków z konta konsumenta, zakładaniem rachunków rozliczeniowo – oszczędnościowych i aktywnym udzielaniem różnego rodzaju kredytów. Doradca widząc przed sobą klienta ma obowiązek każdorazowo przedstawić pełną ofertę banku oraz zachęcić do skorzystania choć z jednej jej punktów. Reasumując praca w banku nie jest niczym innym niż sprzedaż ponieważ pracownik jest nieustannie szkolony w zakresie efektywnej sprzedaży produktów finansowych jakimi są konta, pożyczki, lokaty itp. Godziny kiedy można spodziewać się telefonu z danego banku nie są możliwe do przewidzenia. W każdej z placówek jest w danej chwili inny ruch więc nie ma konkretnie wyznaczonych godzin.

Takie czynności wykonuje się kiedy w oddziale banku czy innej instytucji finansowej nie ma klientów a pracownik może swobodnie przeprowadzić rozmowę. Nasuwa się przerażający wniosek a mianowicie czym taka praca różni się od call center? Wiele osób może myśleć, że główna różnica polega na wynagrodzeniu. Nic bardziej mylnego. Płace w banku wcale nie są takie wspaniałe. Wysokie zarobki czy niska pensja? Na rynku pracy w bankowości odnotowuje się największy odsetek ludzi zatrudnionych w warunkach pod presją wywieraną przez przełożonych oraz stosowanie rzekomo motywacyjnych działań w stosunku do pracownika jak np. ogólnodostępna lista osób, które osiągnęły  najniższe wyniki sprzedaży.

Czy aby na pewno takie poczynania stanowią zachętę do efektywniejszego działania? Staje się to motorem napędowym tylko dla tych, na których pozytywnie działa krytyka. Tym samym prowadzi to do naturalnego rozpadu zespołu. Zostają tylko najtrwalsze i najbardziej pokorne ogniwa. Za ile ten wyścig szczurów? Okazuje się, że wysokość wynagrodzenia nie jest wcale rekompensatą.

Co prawda masowe zwolnienia w 2017 roku pozwoliły na osiągnięcie środków na podwyżki przeznaczone dla pozostałych pracowników jednak wciąż płace nie są zadowalające. Wysokość pensji na najniższym stanowisku wynosi 2,300 zł co odpowiada największej liczbie osób. Trochę lepiej wygląda wypłata specjalisty np. do spraw ubezpieczeń w banku bo może liczyć na kwotę między 3500 zł a 4100 zł. Oczywiste jest, że najbardziej okazałą pensję otrzymuje kierownik oddziału bo aż 6,500 zł do 8000 zł jednak sprawuje on nadzór i pieczę nad całą placówką. To do jego obowiązków należy dopilnowanie prawidłowości i efektywności pracy w danym oddziale banku. Około 15000 zł w zależności od banku zgarnia miesięcznie osoba na stanowisku dyrektora. Należy pamiętać, że droga awansu jest długa, ciężka i nie zawsze możliwa a wysokość pensji często nie przekracza 2,500 zł.

Artykuł powstał dzięki portalowi sex telefon

 

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o